Analýza SEO - Dobrý web

Analýza SEO

SEO analýza je vhodným nástrojem, jak ověřit, zda web netrpí z pohledu optimalizace pro vyhledávače závažnými nedostatky, které by bránily v maximálním využití potenciálu webu.

Analýza SEO vám pomůže získát jasnou představu o nevyužitém potenciálu svého webu z pohledu SEO. Váš web srovnáme s konkurencí a provedeme analýzu on-page i off-page faktorů.

Dříve, než se pustíte do razantních úprav svého webu, musíte znát stav, ze kterého jdete, i kvalifikovaný odhad toho, kam až se lze dostat.

Jak probíhá analýza SEO

Postup zpracování analýzy SEO je následující:

  1. Získání základních informací o webu – jeho účelu, cílových skupinách, konkurenci apod.
  2. Vlastní zpracování analýzy – doba potřebná pro zpracování je typicky 3 týdny od dodání výchozích podkladů.
  3. Zaslání analýzy a následná osobní konzultace či prezentace – za účelem vysvětlení nejasností a návrhu alternativních řešení.

Zaměření analýzy SEO

Analýza je zaměřena na všechny důležité aspekty webu, které významně ovlivňují úspěšnost stránek ve vyhledávačích. SEO analýza poskytuje kompletní zhodnocení kvality zpracování webu z pohledu optimalizace pro vyhledávače a obsahuje především následující části:

  • Analýza klíčových slov – optimalizovat web nejde bez znalosti toho, na jaká slova a fráze chci optimalizovat. Analýza klíčových slov musí pří vždy prvním krokem SEO.
  • Analýza technického zpracování webu – cílem je odhalit chyby, které brání indexaci webu vyhledávači a doporučit úpravy technického zpracování, které pomohou zlepšit viditelnost webu ve vyhledávačích.
  • Analýza informační architektury a obsahu stránek – je zaměřena na celkové řešení struktury webu, navigačních mechanismů a provázání jednotlivých stránek z pohledu optimalizace pro vyhledávače. Je ověřována kvalita interního prolinkování webu, vhodnost textů odkazů a samotného obsahu jednotlivých stránek.
  • Analýza off-page faktorů – hodnotí množství a kvalitu zpětných odkazů a na základě zjištěného stavu identifikuje nevyužitý potenciál webu.
  • Srovnání s konkurencí – srovnává kvalitu optimalizace z různých pohledů pro 1 až 2 hlavní konkurenty firmy.

Co dostanete

Výstupem analýzy je písemný dokument o rozsahu cca 20–30 stran, ve kterém naleznete:

  • Zhodnocení analyzovaného webu z pohledu kvality webu i množství a kvality zpětných odkazů.
  • Popis nalezených nedostatků a vysvětlení jejich důsledků.
  • Prioritizace nedostatků dle jejich závažnosti.
  • Srovnání úrovně optimalizace webu s konkurencí.
  • Analýzu klíčových slov.

Součástí SEO analýzy je i osobní schůzka či prezentace výsledků.

Proč analýzu SEO od Dobrého webu?

  • Výsledkem SEO pro nás je vyšší relevantní návštěvnost a tím i vyšší konverze nikoli pozice ve vyhledávačích.
  • SEO vnímáme v rámci celku – neupřednostníme SEO před přehledností či snadností ovládání webu – vymyslíme řešení, které bude vyhovovat obojímu.
  • Vysvětlíme vám SEO tak, abyste mu rozuměli. SEO není magie, ale legitimní metoda internetového marketingu, která má své zákonitosti.
  • Nepoužíváme zakázané praktiky, u kterých bude hrozit penalizace vašeho webu.
  • Disponujeme vlastním týmem linkbuilderů.
  • SEO školíme pravidelně od roku 2004, proškolili jsme stovky lidí.

Co říkají klienti

  • Vzhledem k tomu, že webové stránky jsou živým prostorem, který se mění prakticky ne-ustále, rozhodli jsme se na základě pozitiv-ních referencí s předchozích let opět spolu-pracovat s Dobrým webem na dalším rozvoji webu z hlediska SEO. Oceňujeme nejen pro-fesionalitu, ale také hmatatelné výsledky a doporučení nad rámec sjednané spoluprá-ce. Dobrý web je pro nás profesionálním partnerem.

  • S Dobrým webem spolupracujeme již několik let na rozvoji a propagaci webů, které provozujeme. Oceňuji především individuální přístup, ze kterého je cítit, že cílem spolupráce je navrhnout fungující a efektivní řešení – nikoli pouze dodat konkrétní službu.

    Vedle přípravy detailního zadání při redesignu našich webů a správy PPC kampaní nám Dobrý web na webu zprovoznil systém Google Analytics. Aktuálně tak máme velmi přesné informace o návratnosti našich reklamních investic a data o tom, jakým způsobem návštěvníci pracují s naším webem.

    Provoz našeho webu představuje nekonečnou cestu a i díky spolupráci s Dobrým webem cítíme, že kráčíme po té správné.

  • S Dobrým webem spolupracuji již 3 roky. Je naším pomocníkem jak při řešení marketingové strategie tak hlavně při tvorbě webu. Firmu jsem si vybral pro optimalizaci starších webových stránek. Po roční spolupráci jsme začali tvořit zcela nové webové stránky. Byli nám pomocníkem jak při optimalizaci webu, tak kladli důraz na přehlednost a přístupnost našeho webu. V současnosti nám Dobrý web pomáhá vyvíjet a zkvalitňovat internetový obchod. Na začátku jsem si myslel, že naše spolupráce bude jednorázová, ale kvalitou svojí práce a návratností vložených investic mě přesvědčili o tom, že na webu je stále co zlepšovat a že dlouhodobější partnerství s Dobrým webem se vyplatí.

Ukázat další ohlasy

Další reference

Časté dotazy k optimalizaci pro vyhledávače

Dobrý web o optimalizaci pro vyhledávače

Školení – naučte se, jak optimalizovat svůj web

  • Školení SEO
    8. listopadu Praha

    Pomůžeme vám SEO skutečně pochopit a nevyhazovat peníze oknem.