Nastavení Google Analytics - Dobrý web

Připravujeme pro vás nový web a už brzy vás uvítáme v novém kabátě. Jak děláme a pro koho, vám odpoví naše prozatimní info stránka.

Nastavení Google Analytics

Založit si účet v Google Analytics lze jednoduše a zdarma. Bez správného nasazení měřicího kódu na stránky však můžete zbytečně přicházet o důležitá data a při vyhodnocování fungování vašeho webu a reklamních kampaní tak můžete dojít k mylným závěrům, které vás budou stát peníze.

Senior Web Analyst

Správně nastavený systém Google Analytics vám mimo jiné umožní:

  • Sledovat návštěvnost webu — její trendy a zdroje, odkud na web návštěvníci přichází.
  • Detailně analyzovat obsah a fungování jednotlivých stránek — na které odkazy návštěvníci klikají a na které ne, jaký čas na stránce stráví apod.
  • Měřit informace o objednávkách — můžete tak dělat analýzy zaměřené na nejprodávanější zboží, nejefektivnější zdroje návštěvnosti, nejlépe obchodně fungující stránky apod.
  • Analyzovat průchod objednávkovým procesem — kde přicházíte o potenciální zákazníky.
  • Mít statistiky použití interního vyhledávání — které fráze používají návštěvníci webu pro svá hledání a zda našli to, co hledali.
  • Přesně vyhodnocovat efektivitu vložených prostředků — do SEO, PPC reklamy, českých a slovenských zbožových vyhledávačů (např. Zbozi.cz, Heureka), bannerových kampaní apod.
  • Měřit statistiky reklamních kampaní PPC — jak se liší výkonnost a efektivita Skliku a Google AdWords.
  • Měřit další cíle — přihlášení k newsletteru, doporučení zboží „kamarádce“ atp.

Jak probíhá nastavení Google Analytics

  1. Získání vstupních informací — vaše potřeby, používané marketingové kanály, cíle webu a jejich hodnota a další specifika, která ovlivní nastavení Google Analytics. Máte-li již účet v Google Analytics, požádáme vás o administrátorský přístup.
  2. Konzultace koncepce měření — doporučíme vám, jaká struktura  účtů a profilů bude pro váš web dávat největší smysl
  3. Požadavky na reporty — zjištění klíčových ukazatelů, doporučení způsobu jejich sledování a vyhodnocování, příprava potřebných filtrů, segmentů a přehledů.
  4. Přizpůsobení měření vašemu webu — poradíme s měřením PPC kampaní (např. v Google AdWords, Skliku), bannerových kampaní, emailových kampaní, zbožových vyhledávačů, dat o vyhledávání na Google apod.
  5. Příprava kompletního zadání pro vaše programátory — technické instrukce pro přidání měřících kódů na stránky.
  6. Nastavení individuálních automatických reportů — pro pravidelné zasílání na různá oddělení ve vaší firmě. Marketing dostane výkon svých reklamních kampaní, manažeři obchodní výkonnost webu, redaktoři úspěšnost článků!
  7. Kontrola — Po domluvené době zkontrolujeme, zda vše funguje správně a probereme s vámi možné odchylky.

Co dostanete

  • Správně nastavené statistiky návštěvnosti pro vaše zodpovědná rozhodnutí.
  • Návod na konkrétní rozeznávání a vyhodnocování reklamních kampaní.
  • Nástroj Pomocník pro značení kampaní přizpůsobený pro vaše kampaně.
  • Tutoriál o základním používání Google Analytics s užitečnými radami a tipy od Dobrého webu.

Proč nastavení Google Analytics od Dobrého webu?

Analytics Certified Partner
Yahoo! Web Analytics Consultant Network
  • Odbornost – Dobrý web je od roku 2010 jedinou agenturou v ČR vlastnící jak certifikát Google Analytics Certified Partner tak i Yahoo! Web Analytics.
  • Zkušenosti – webovou analytikou se aktivně zabýváme od roku 2003 a pracovali jsme pro nejrůznější typy firem.
  • Podpora obchodu a marketingu – webová analytika má podporovat obchodní aktivity, poskytovat odpovědi na obchodní a marketingové otázky, a vracet kvalitní podklady pro manažerské rozhodování. Webová analytika je pro nás obchodní nástroj – nikoli technický.
  • Kontinuální vzdělávání – naši specialisté na webovou analytiku pravidelně navštěvují konference po celém světě, a tím trvale udržují vysokou míru odbornosti a profesionality.
  • Transparentnost – v oblasti webové analytiky jsme zcela otevření a transparentní a snažíme se v ní vzdělávat i naše klienty – pokud klient pochopí naši práci, dosáhneme lepších výsledků.
  • Vzdělávání – v roce 2009 jsme uspořádali významnou konferenci  Web Analytics s účastí zahraničních odborníků. Projektem Jak měřit web se snažíme majitelům webů pomoci s měřením webu.
  • Google Analytics pravidelně školíme od roku 2008.

Co říkají klienti

  • Google Analytics jsme používali i předtím, než jsme v této oblasti začali spolupracovat s Dobrým webem. Ukázalo se však, že zdaleka nevyužíváme všechny možnosti, které nám tento nástroj nabízí. Až po úpravě nastavení od Dobrého webu, jsme schopni detailně sledovat vše, co je pro nás důležité. Nástroj nám poskytuje základní informace o chování uživatelů na webu Hypoteční banky, díky kterým známe slabá místa, na kterých postupně pracujeme. Neocenitelná je i možnost přesně sledovat efektivitu a návratnost investic do jednotlivých reklamních aktivit.

  • Již několik let spolupracuje ČMSS s Dobrým webem v oblastech webové analytiky, PPC, social i online strategie. Díky správně nastavené dlouhodobé spolupráci vykazujeme velmi dobré výsledky především ve výkonnostním marketingu a posouváme se technologicky stále kupředu. Dobrému webu nechybí kvalitní lidé, a to nejen po stránce odborné, ale i lidské. Dobrému webu se daří nacházet způsoby, jak potřeby ČMSS realizovat.   

  • S Dobrým webem naše firma spolupracuje od roku 2008. Za tu dobu se i díky Dobrému webu podařilo zlepšit použitelnost, odhalit slabá místa webu a vytvořit kvalitní wireframe pro nový design. Časem jsem pochopil, že vylepšování je nikdy nekončící proces, a je dobré mít zkušeného partnera, který vám ukáže správnou cestu. Musím pochválit odbornost pana Pavla Jaška, se kterým se nám povedlo odvést velký kus práce, a ještě spousta práce nás čeká.

Ukázat další ohlasy

Další reference

Školení – naučte se, jak na webovou analytiku