Nastavení Google Analytics - Dobrý web

Nastavení Google Analytics

Založit si účet v Google Analytics lze jednoduše a zdarma. Bez správného nasazení měřicího kódu na stránky však můžete zbytečně přicházet o důležitá data a při vyhodnocování fungování vašeho webu a reklamních kampaní tak můžete dojít k mylným závěrům, které vás budou stát peníze.

Senior Web Analyst

Správně nastavený systém Google Analytics vám mimo jiné umožní:

  • Sledovat návštěvnost webu — její trendy a zdroje, odkud na web návštěvníci přichází.
  • Detailně analyzovat obsah a fungování jednotlivých stránek — na které odkazy návštěvníci klikají a na které ne, jaký čas na stránce stráví apod.
  • Měřit informace o objednávkách — můžete tak dělat analýzy zaměřené na nejprodávanější zboží, nejefektivnější zdroje návštěvnosti, nejlépe obchodně fungující stránky apod.
  • Analyzovat průchod objednávkovým procesem — kde přicházíte o potenciální zákazníky.
  • Mít statistiky použití interního vyhledávání — které fráze používají návštěvníci webu pro svá hledání a zda našli to, co hledali.
  • Přesně vyhodnocovat efektivitu vložených prostředků — do SEO, PPC reklamy, českých a slovenských zbožových vyhledávačů (např. Zbozi.cz, Heureka), bannerových kampaní apod.
  • Měřit statistiky reklamních kampaní PPC — jak se liší výkonnost a efektivita Skliku a Google AdWords.
  • Měřit další cíle — přihlášení k newsletteru, doporučení zboží „kamarádce“ atp.

Jak probíhá nastavení Google Analytics

  1. Získání vstupních informací — vaše potřeby, používané marketingové kanály, cíle webu a jejich hodnota a další specifika, která ovlivní nastavení Google Analytics. Máte-li již účet v Google Analytics, požádáme vás o administrátorský přístup.
  2. Konzultace koncepce měření — doporučíme vám, jaká struktura  účtů a profilů bude pro váš web dávat největší smysl
  3. Požadavky na reporty — zjištění klíčových ukazatelů, doporučení způsobu jejich sledování a vyhodnocování, příprava potřebných filtrů, segmentů a přehledů.
  4. Přizpůsobení měření vašemu webu — poradíme s měřením PPC kampaní (např. v Google AdWords, Skliku), bannerových kampaní, emailových kampaní, zbožových vyhledávačů, dat o vyhledávání na Google apod.
  5. Příprava kompletního zadání pro vaše programátory — technické instrukce pro přidání měřících kódů na stránky.
  6. Nastavení individuálních automatických reportů — pro pravidelné zasílání na různá oddělení ve vaší firmě. Marketing dostane výkon svých reklamních kampaní, manažeři obchodní výkonnost webu, redaktoři úspěšnost článků!
  7. Kontrola — Po domluvené době zkontrolujeme, zda vše funguje správně a probereme s vámi možné odchylky.

Co dostanete

  • Správně nastavené statistiky návštěvnosti pro vaše zodpovědná rozhodnutí.
  • Návod na konkrétní rozeznávání a vyhodnocování reklamních kampaní.
  • Nástroj Pomocník pro značení kampaní přizpůsobený pro vaše kampaně.
  • Tutoriál o základním používání Google Analytics s užitečnými radami a tipy od Dobrého webu.

Proč nastavení Google Analytics od Dobrého webu?

Analytics Certified Partner
Yahoo! Web Analytics Consultant Network
  • Odbornost – Dobrý web je od roku 2010 jedinou agenturou v ČR vlastnící jak certifikát Google Analytics Certified Partner tak i Yahoo! Web Analytics.
  • Zkušenosti – webovou analytikou se aktivně zabýváme od roku 2003 a pracovali jsme pro nejrůznější typy firem.
  • Podpora obchodu a marketingu – webová analytika má podporovat obchodní aktivity, poskytovat odpovědi na obchodní a marketingové otázky, a vracet kvalitní podklady pro manažerské rozhodování. Webová analytika je pro nás obchodní nástroj – nikoli technický.
  • Kontinuální vzdělávání – naši specialisté na webovou analytiku pravidelně navštěvují konference po celém světě, a tím trvale udržují vysokou míru odbornosti a profesionality.
  • Transparentnost – v oblasti webové analytiky jsme zcela otevření a transparentní a snažíme se v ní vzdělávat i naše klienty – pokud klient pochopí naši práci, dosáhneme lepších výsledků.
  • Vzdělávání – v roce 2009 jsme uspořádali významnou konferenci  Web Analytics s účastí zahraničních odborníků. Projektem Jak měřit web se snažíme majitelům webů pomoci s měřením webu.
  • Google Analytics pravidelně školíme od roku 2008.

Školení – naučte se, jak na webovou analytiku