Příprava webu - Dobrý web

Agenturní aktivity v oblasti marketingu, designu a výzkumu najdete od listopadu 2017 pod novou značkou SHERPAS..

Příprava webu

Uživatelský výzkum

Zjistíme, co vaši návštěvníci chtějí a jaké informace potřebují. Dokážeme odpovědět na otázku, proč se tak chovají. Doporučíme vám či zrealizujeme vhodnou formu kvalitativního či kvantitativního výzkumu.

Návrh webu

Provedeme vás všemi úskalími tvorby webu. Pomůžeme vám ujasnit si, proč a pro koho web děláte. Vymyslíme přehlednou strukturu a navigaci a dohlédneme na grafiku i programování.

Jak se nezvládnutá příprava webu projeví

  • Již několik měsíců po spuštění nového webu přemýšlíte o opětovném redesignu, na který pravděpodobně nemáte čas ani peníze.

  • Velká očekávání vkládaná do nového webu nejsou ani z poloviny naplněna.

  • Redesign vás stojí minimálně o čtvrtinu více času a peněz, než je napsáno ve smlouvě s webdeveloperem.

  • Vaši kolegové začínají mít zásadní připomínky až v okamžiku, kdy dolaďujete detaily, a do neodkladného spuštění zbývá poslední týden.

  • Web prostě nefunguje, vy netušíte proč, a myslíte si, že by se vám to s jiným tvůrcem webu nestalo.

  • Web se návštěvníkům líbí, nemají problém ho používat, nakupují, ale odborníci na SEO vám říkají, že ho pro dobrou optimalizaci musíte změnit.

Jak poznat podceněnou přípravu?

  • Nemáte-li písemně popsány cílové skupiny, pro které web děláte, chybí vám nezbytný vstupní materiál pro návrháře webu (informačního architekta), programátory, grafika i specialistu na SEO.

  • Začne-li se programovat či navrhovat grafický design dříve, než máte interně schválené wireframy nebo interaktivní prototyp webu, narazíte hned na několik problémů:

    • Webdeveloper vám dodá něco, co bude vypadat úplně jinak, než jste čekali – často ten rozdíl však nebude k lepšímu.

    • Budete po webdeveloperovi požadovat, aby přeprogramoval již hotové části webu, které naprogramoval dle vašeho požadavku – buď vznikne velmi špatná atmosféra, nebo si budete muset připlatit a posunout termín.

    • Nevznikne web, za kterým budou vaši klíčoví kolegové stát a věřit mu, protože jejich velmi relevantní připomínky prostě už nestihnete zapracovat. Budete jen hledat hloupé výmluvy, proč to nedělat nebo říkat, že se to opraví později, což se nestane.

  • Není-li součástí smlouvy zadávací dokumentace webu, definice vlastnictví díla, popis technických požadavků a jednoznačný harmonogram včetně odpovědností a sankcí, je smlouva bezcenná. Později zjistíte, že věci, které se před podpisem smlouvy zdály jako samozřejmost, samozřejmostí nejsou. A nemusí to být tím, že by se vás někdo snažil podvést.

  • Nemáte-li vytvořeno SLA (garanci úrovně služeb), pak neznáte postup, co se bude dít, když dojde k chybě a výpadku webu – tomu se nikdo nevyhne. Kdo je za problém zodpovědný, kdo to vyřeší, za jak dlouho a jaké jsou sankce – řešení tohoto vám zabere mnoho času ve chvíli, kdy vám nefunguje web a přicházíte tak o nemalé peníze.

Myslíte si, že bez výše popsaného dopadne příprava či redesign vašeho webu dobře?

Dobrý web o přípravě webu

Školení – naučte se, jak si připravit web