Studie českých e-shopů 2011 - Dobrý web

Studie českých e-shopů 2011

Nedělejte stejné chyby jako vaše konkurence. Ať už v PPC reklamě, SEO, na sociálních sítích, či na webu samotném. Vyhněte se nesprávným rozhodnutím či prozkoumávání slepých uliček.

Většina provozovatelů internetových obchodů se snaží své weby posouvat dále směrem k vyšším obchodním výkonům, mnohdy jim v tom však brání řada problémů – často i snadno odstranitelných. Bohužel se velmi často ukazuje, že sami provozovatelé nevědí, v čem tkví hlavní potíž, respektive si neuvědomují podstatu problému, který jim brání v maximálním využití obchodního potenciálu jejich e‑shopu. A přitom správné pochopení problému je jediná možná cesta, jak jej efektivně vyřešit.

Nejčastější problémy e-shopů, které studie pomáhá pochopit

  • Neefektivní PPC reklama
  • Nevhodná struktura reklamního účtu v PPC systému
  • Špatně zvolené či upravené landing page
  • Nevyužití potenciálu vyhledávací a obsahové sítě PPC systémů
  • Nezvládnutý redesign webu z pohledu SEO
  • Využívání nepovolených a velmi nebezpečných optimalizačních technik SEO
  • Špatné interní prolinkování webu
  • Nesprávný způsob komunikace e-shopu v sociálních sítích
  • Nulová integrace sociálních sítí do webu
  • Předčasné požadování osobních údajů
  • Nedostatečný či nekvalitní popis jednotlivých produktů
  • Mylná interpretace dat z Google Analytics
  • Nevyužívání webové analytiky jako nástroje pro rozhodování
  • ...a mnoho dalších.

Kde hledat řešení

Účelem této studie je primárně upozornit na nejčastější problémy českých e-shopů a pomoci tak čtenáři uvědomit si, proč je problém závažný z hlediska obchodní úspěšnosti. Narazíte-li při čtení studie na problém, který se týká i vašeho e-shopu, jsme připraveni vám pomoci a to hned dvěma způsoby.

  • Konzultace s odborníkem Dobrého webu – na konci každého seznamu problémů jednotlivých oblastí je kontakt na konkrétní oddělení v Dobrém webu, kam se můžete obrátit s žádostí o konzultaci.
  • Samovzdělávání pomocí praktického rádce pro e-shopy 999.cz – pokud si svůj e-shop spravujete vlastními silami a nalezený problém byste rádi také vyřešili sami, můžete využít službu 999.cz. Tento praktický rádce slouží převážně e shopům, jejichž majitelé chtějí v oboru e-commerce vzdělávat sebe nebo své zaměstnance.

Pochlubte se, že na sobě pracujete

Kompletní 30stránkovou studii si můžete stáhnout zdarma ve formátu PDF (1,24 MB).

Stáhnout studii zdarma

Školení, která by neměl žádný e-shop opomenout

Newsletter Dobrý tip

S pravidelnými články získáte nejen přehled o tom, co je v oblasti internetového marketingu nového, ale dozvíte se i užitečné tipy a rady, které vám pomohou ve vašem internetovém podnikání a zvýhodní vás před konkurencí.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Stažení studie českých e-shopů 2011 ve formátu PDF bude následovat…

Chcete víc? Vyhrajte školení zdarma nebo vstup na konferenci WebTop100

Stačí se zařadit do soutěže o níže uvedené ceny, která probíhá do 23. 9. 2011. Všechny e-mailové adresy budou slosovány 26. 9. a o výsledku budete informováni e-mailem.

1. cena: Vstup na konferenci WebTop100 zdarma

2. cena: Členství v praktickém rádci pro e-shopy 999.cz zdarma

3.–5. cena: 3x školení Dobrého webu dle vlastního výběru zdarma

Nechci se zúčastnit slosování o ceny, děkuji…

Vaše e-mailová adresa bude využita pouze pro marketingové účely Dobrého webu. Jejím poskytnutím vyslovujete souhlas s tímto způsobem využití, který můžete kdykoli odvolat.

Pro které e-shopy pracujeme

  • PPC kampaně jsou hlavním zdrojem našich prodejů již několik let. Ze začátku jsme si kampaně spravovali sami, od roku 2009 však spolupracujeme s Dobrým webem. Vzhledem k velkému objemu útrat v PPC systémech se investice do kvalitní správy našich kampaní ukázala jako velmi výhodná. Díky Dobrému webu máme jistotu, že naše kampaně jsou spravovány optimálně s ohledem na nejnovější trendy. Můžeme tak více času věnovat vlastnímu podnikání. Na spolupráci oceňujeme především měsíční reporty, které nám dávají srozumitelně najevo výhodnost naší spolupráce s Dobrým webem.

Další reference

  • Aaron

    S Dobrým webem spolupracuji již 3 roky. Je naším pomocníkem jak při řešení marketingové strategie tak hlavně při tvorbě webu. Firmu jsem si vybral pro optimalizaci starších webových stránek. Po roční spolupráci jsme začali tvořit zcela nové webové stránky. Byli nám pomocníkem jak při optimalizaci webu, tak kladli důraz na přehlednost a přístupnost našeho webu. V současnosti nám Dobrý web pomáhá vyvíjet a zkvalitňovat internetový obchod. Na začátku jsem si myslel, že naše spolupráce bude jednorázová, ale kvalitou svojí práce a návratností vložených investic mě přesvědčili o tom, že na webu je stále co zlepšovat a že dlouhodobější partnerství s Dobrým webem se vyplatí.

    Tomáš Kůs
    AARON
  • Cykloworld
  • Blancheporte
  • Baushop

    S Dobrým webem naše firma spolupracuje od roku 2008. Za tu dobu se i díky Dobrému webu podařilo zlepšit použitelnost, odhalit slabá místa webu a vytvořit kvalitní wireframe pro nový design. Časem jsem pochopil, že vylepšování je nikdy nekončící proces, a je dobré mít zkušeného partnera, který vám ukáže správnou cestu. Musím pochválit odbornost pana Pavla Jaška, se kterým se nám povedlo odvést velký kus práce, a ještě spousta práce nás čeká.

    Darko Bojič
    Baushop
  • 3Suisses
  • Sparta Praha

    Služeb konzultantů z Dobrého webu jsme využili v rámci vytvoření zcela nového e-shopu, který měl nahradit zastaralou verzi používanou od roku 2005. Pomohli nám s výběrem dodavatele a podíleli se na samotné realizaci prostřednictvím návrhu rozložení prvků na stránce, orientace zákazníka v e-shopu a zjednodušení procesu objednávky. Po celou dobu dozorovali práce na novém webu a jasně formulovali naše přání a vize dodavateli. Výsledkem je výrazný nárůst tržeb po spuštění nového e-shopu.

    Martin Prager
    Sparta Praha (Fotballmania)
  • Athos Travel

    S Dobrým webem spolupracujeme již několik let na rozvoji a propagaci webů, které provozujeme. Oceňuji především individuální přístup, ze kterého je cítit, že cílem spolupráce je navrhnout fungující a efektivní řešení – nikoli pouze dodat konkrétní službu.

    Vedle přípravy detailního zadání při redesignu našich webů a správy PPC kampaní nám Dobrý web na webu zprovoznil systém Google Analytics. Aktuálně tak máme velmi přesné informace o návratnosti našich reklamních investic a data o tom, jakým způsobem návštěvníci pracují s naším webem.

    Provoz našeho webu představuje nekonečnou cestu a i díky spolupráci s Dobrým webem cítíme, že kráčíme po té správné.

    Filip Antoš
    Athos Travel
  • iNETPrint