Uživatelské testování použitelnosti pro Hypoteční banku - Dobrý web

Uživatelské testování použitelnosti pro Hypoteční banku

Josef Drobílek
Josef Drobílek
Marketingový specialista

V průběhu roku 2006 jsme provedli redesign webu. Zjednodušili jsme navigaci, nejnavštěvovanější sekce jsme umístili na HP a zároveň jsme provedli upgrade redakčního systému.

Dalším krokem, který jsme chtěli učinit v roce 2007, byla změna (především zjednodušení) textů a úprava hypoteční kalkulačky. Nechtěli jsme se ale unáhlit, protože od některých uživatelů jsme měli zpětnou vazbu o vyhovujícím rozsahu textů i užitečnosti podrobné kalkulačky. Zároveň jsme na webu spouštěli nový interaktivní nástroj, který jsme chtěli nejprve otestovat.

Uživatelské testování nám nejen potvrdilo nutnost předpokládaných změn, ale odhalilo i další chyby o kterých jsme doposud nevěděli. Ve výsledné zprávě jsou všechny problémy podrobně popsány včetně doporučení k jejich odstranění.

Při testování nového nástroje – online hypotéky, se uživatelské testování ukázalo jako velice přínosné. Již v průběhu testování jsme prováděli dílčí úpravy (podle reakcí uživatelů). Zajímavý byl potom průběh tohoto testování. Uživatelé na začátku testu hodnotili tento nový nástroj, jako složitý a nepřehledný a ke konci testování (po úpravách) byla online hypotéka hodnocen velmi kladně, jako jednoduchá a přehledná. Celkově hodnotím testování jako profesionální a pro Hypoteční banku velice přínosné.

Hypoteční banka je předním hráčem na trhu hypoték v České republice. Díky své specializaci přistupuje ke klientům individuálně, nabízí jim řešení šité na míru a poskytuje profesionální poradenství. Kromě velkého množství informací nabízí na svém webu interaktivní nástroje pro výpočet parametrů hypoték – například hypotéka online.

Detaily spolupráce

Na začátku roku 2007 Dobrý web zpracoval pro Hypoteční banku heuristickou analýzu použitelnosti webu a analýzu návštěvnosti a uživatelského chování. Ve stejném období banka připravila nový online nástroj pro výpočet parametrů hypotéky s označením On-line hypotéka. Před finálním spuštěním tohoto nástroje jsme realizovali jeho rozsáhlé uživatelské testování spojené s testováním celého webu. Testování odhalilo některé závažnější problémy s použitelností on-line hypotéky, které tak díky tomu mohly být odstraněny ještě před oficiálním spuštěním. Nástroj on-line hypotéka předčil z obchodního hlediska veškerá očekávání.

Na podzim 2009 prošel web Hypoteční banky rozsáhlým redesignem s cílem ještě více přiblížit podobu očekávání uživatelů a nabídnout jim všechny nástroje a informace, které mohou potřebovat. Na přípravě nového webu se Dobrý web podílel konzultacemi, kompletním uživatelským testováním a rozšířením stávající implementace měřícího nástroje Google Analytics.

Termín realizace
únor 2007 – březen 2007
Kontaktní osoba
Josef Drobílek
Marketingový specialista
Web